Release 10
September 26, 2014
Build Numbers:
Linux: 73
Mac: 64
PC: 158
Notes:
Dueling now works again (we broke it two patches ago)
Starting decks for new characters as of this build will have the right associated chest armor piece, characters created previously still point to the incorrect armor chest piece (this means when you equip that deck your character has no chest armor)
Fall damage has been normalized
Advisors in Ardoris Castle of the Winds now properly register telling players their name
Fixed some camera issues with home decoration
・デュエルは正常に機能するようになりました。
・このビルドから、新しいキャラクターはスタートデッキに応じて正しいチェストアーマーを装備するようになります。
・落下ダメージが修正されました。
・アルドリスの風の城にいるアドバイザーの名前は正常に表示されます。
・ハウスデコレーション時のカメラの問題を修正しました。
Known Issues:
/home does not work for the player towns of Holtrot, Valemark, and Northshire (sorry!)
Stability is sub-optimal for many players. We are working on reliable reproduction cases
Invisible heads: when lots of players enter a scene sometimes heads will fail to render
Linux version is darker than normal (including the UI).
既知の問題:
/homeコマンドはプレーヤータウンでは機能しません。
ゲームの安定性はすべてのプレイヤーにとって最適化されていません。開発チームは今後も安定性の改善を行っていきます。
プレイヤーがシーンに入った時、頭部が正常に描画されないことがあります。
Linux版は画面が通常よりも暗く描画されることがあります。
Build Numbers:
Linux: 72
Mac: 63
PC: 157
Notes:
Fixed the Challenge Dungeon door to help with loading into the level
Fixed shopkeeper inventory restocking (so folks should finally be able to buy enough arrows and reagents)
Fix to resource spawning and re-spawning that should fix a bunch of unharvestable resource nodes
Light decoration overlap increased from 1 to 6
チャレンジダンジョンでは次のレベルへのドアが開いた時に、ローディングを開始するようになります。
NPC商人のインベントリーの在庫は正しく補充されるようになります。
資源ノードのスポーンとリスポーンと正しく機能するようになります。
デコレートアイテムの光源がオーバーラップできる数は1から6に増加します。
既知の問題:
/homeコマンドはプレーヤータウンでは機能しません。
ゲームの安定性はすべてのプレイヤーにとって最適化されていません。開発チームは今後も安定性の改善を行っていきます。
プレイヤーがシーンに入った時、頭部が正常に描画されないことがあります。
Linux版は画面が通常よりも暗く描画されることがあります。
September 25, 2014
Build Numbers:
Linux: 71
Mac: 62
PC: 156
Notes:
Removed shopkeeper function from Guard Davis so you can no longer sell stuff to him and kill him in a nice infinite loop of exploit. Sorry gold farmers! :)
Reduced texture size on the Wireless Device for performance
Fix for getting double credit for a kill
Owls Head Sewer: You can now access the lower level
Slight edits to the intro CONSTRUCTION text
Pets now respond correctly to healing spells (in other words they don’t attack you when you try to heal them, talk about biting the hand that feeds!)
Changed settings for various lights in the Challenge Dungeon in an effort to improve performance and try and figure out why some players on live time out when entering the challenge dungeon.
Fix for alternate deck being listed twice
Fix for camera dropping from sky in some scenes
Fix for items in inventory list becoming selected after crafting
Fix for pinned maps and books not remaining pinned when you switch scenes
Fix bug where we had swapped out plate with chain but forgot to update the linked equipment in the starting deck
No longer allowed to hit the sign for exchange button again while the signature is happening in the trade window (was causing some nastiness when this happened)
・クリンクのガードデイビスは品物をトレードしてくれないでしょう。
これは彼にものを売りつけた後、彼を殺して回収する無限ループを避けるための措置です。
・ワイヤレスデバイス(アバタール・ラジオ)のテクスチャーのサイズを小さくしました。
・ひとつの死体から二重にルートすることできなくなります。
・オウルズ・ヘッドの下水道:地下のレベルにアクセスできるようになりました。
・ゲーム開始時の注意書きの文面に少し変更を加えました。
・ペットにヒールの魔法かけても、間違って攻撃されることはなくなります。
・チャレンジダンジョン内の光源を最適化し、ゲームパフォーマンスを改善しました。また、チャレンジダンジョンに侵入するプレイヤーがタイムアウトしてしまう問題の解決に当たっています。
・オルタネートデッキが二重にリストされていた問題の修正。
・一部のシーンで上からカメラで見たときに描画がおかしくなっていた問題の修正。
・クラフト後にインベントリーリストのアイテムが選択状態になっていた問題の修正。
・シーンを切り替えたときマップやブックのピン状態がリセットされていた問題を修正。
・初期装備をプレートメイルからチェインメイルへ入れ替えましたが、スターターデッキの装備セットのリンクを更新するのを忘れていました。今は修正されています。
・トレード完了時のサイン中にボタンを押して、二重にサインすることできなくなりました。
既知の問題:
ゲームの安定性はすべてのプレイヤーにとって最適化されていません。開発チームは今後も安定性の改善を行っていきます。
プレイヤーがシーンに入った時、頭部が正常に描画されないことがあります。
Linux版は画面が通常よりも暗く描画されることがあります。
Build Numbers:
Linux: 70
Mac: 61
PC: 155
Notes:
Vertas Pass
Replaced empty structures with buildings from Rustic Village set with decorations inside
Deleted unused decoration lights
Time of day now correctly synced the rest of world
Double clicking on a hostile will initiate combat, not friendly conversation
Fixed harvesting nodes in Owls Nest
Turned off double click to enter tile from overworld
Removed ability to rotate camera on overworld
Male mohawk fixed
Fixed Aether Vibration Amplifier (wireless radio) so it will no longer get stuck when placed
Fix for tone mapping issue on Mac and Linux
・VertasPass:
マップ内の空っぽの空き家をデコレートされた建物に入れ替えました。
使われていないデコレートの光源を削除しました。
VertasPassのマップ内の時間は世界全体の時間とシンクするようになります。
・敵対キャラクターをダブルクリックすることによって戦闘仕掛けることができるようになっています。
・オウルズ・ネストの資源ノードの採集は正しく機能するようになりました。
・ワールドマップではマップヘックスをダブルクリックしてもシーンに侵入することはできなくなりました。
・男性のモヒカンの髪型の問題を修正しました。
・アバタールラジオが設置時にスタックしまう問題を修正しました。
・Mac版Linux版でトーンマッピングの問題が発生していました。現在は修正されています
既知の問題:
ゲームの安定性はすべてのプレイヤーにとって最適化されていません。開発チームは今後も安定性の改善を行っていきます。
プレイヤーがシーンに入った時、頭部が正常に描画されないことがあります。
Linux版は画面が通常よりも暗く描画されることがあります。
Build Numbers:
Linux: 69
Mac: 60
PC: 154
Notes:
VertasPassのシーンのいくつかの問題を修正予定です。
既知の問題:
Linux版は画面が通常よりも暗く描画されることがあります。
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