Release 16
R16の要綱はこちら
http://the-false-prophet.blogspot.com/2015/03/16.html
March 31, 2015
Build Number 251
Fixes:
- Chroma and AlienFX support is now an option in Video called “Keyboard Lighting”. Please note that it defaults to “Off”
- Players should now appear correctly to other players when sitting (fixes bug where they were floating above the chair
- 2 Handed weapons now highlight both slots when being dragged to an equipment slot and they show up in both slots when equipped
- Timothy the Enchanter will now only reward quest completion once (and so endeth Bunnygate)
- Exiting Southmarsh now takes you to Novia (instead of Owl’s Wash in the Vale)
- Timothy the Enchanter now gives the correct location for his quest
- Chests on player property will now no longer be locked open if the property owner leaves while the chest is open
- Added Producer Level to the stats UI (so it no longer appears stuck at 0)
- Fixed several places where players would appear floating in the air when exiting scenes to the Novia overworld
- Replaced missing exit in West Veiled Swamp
- Fixed various dialogue bugs reported in the forums
- Fixed stairs in Lord Marshal home
- Rear exit of Necropolis now puts players in correct location on Novia overworld
- Solace Forest lighting levels corrected
- Fix for being stuck in combat mode
- ChromaとAlienFXのハードウェアライティング機能をサポートしました。ゲームオプション設定の"Keyboard Lighting"の項目でON/OFFができます
- イスに座った状態の時に他のプレイヤーからイスの上に浮いているように見える現象を修正
- 両手武器をドラッグしたときに、ペーパードールの白く光る装備箇所が正しく表示されるように
- エンチャンターのTimothyのクエスト報酬を何度受け取ることができる問題を修正
- Southmarshのシーンの出口がNoviaでなくオウルズヘッド近郊になっていた問題を修正
- エンチャンターのTimothyのクエストでは、正しい行き先が指示されるようになります
- プレイヤーの敷地内にあるチェストを開けたままにして離れたときに、ロック状態に陥ってしまう問題を修正
- Producerレベル(生産者・クラフターレベル)がペーパードール画面に正しく表示されるようになりました
- シーンからNovia大陸に出たときに、空中に浮いてしまうことがある箇所を修正しました
- West Veiled Swampのシーンの西の出口が機能していなかった問題の修正
- フォーラムで報告されていたダイアログのタイポを修正
- Lord Marshal Homeの階段を修正
- Necropolisの後側の出口がNoviaに出るように修正
- Solace Forestのライティングレベルを正しいものに再設定しました
- 戦闘態勢を解除しても戦闘用のバーが表示され続けてしまう問題を修正
Known Issues:
- Some scenes are too dark at night (ex. Obsidian Keep)
- Overly bloomed visuals in places (ex. Necropolis)
- Some assets create flash bulb like sparks on screen
- The screen may go dark unexpectedly in some cases. If this occurs, you can open the video options and turn off Tone Mapping as a temporary fix.
- Many pledge, add on, and stretch goal items have not yet been built and/or do not yet have tech support. These will not be complete until later this year
- The update to Unity 5 caused a host of general texture and lighting related issues, and not all of these have been resolved.
- Distant tree billboards may have a white outline that is especially noticeable at night, and some trees may shimmer with white at night.
- Some scenes in the new Novia overworld are missing visible name scrolls, though they can still be entered and explored.
- Hair is not responding to light correctly
- Skin tone will sometimes not match properly on different parts of the body
- Interior Player House culling system also culls objects on balconies, porches, roof, etc.
- Unity 5 engine bug: Terrain is not accepting shadow casting lights and terrain lighting shows up on grid vs. radius
- Repairing Weapons While Equipped Makes them Disappear
- ALT key can no longer be bound. This was necessary to re-enable quick self cast with ALT
- Unity 5 Engine Bug: Objects in the foreground sort incorrectly against objects in the distance like trees and the horizon
- Spectral Mines and Graf Gem Mines do not have metal ore nodes (will be fixed in R17)
- 一部のシーン(オブシダンキープなど)の明るさが暗すぎることがあります
- シーンの所々で(ネクロポリスなど)でブルーム(光沢のエフェクト)が過剰に掛かっていることがあります
- いくつかのゲーム内アセット(オブジェクト)で、光の玉のようなエフェクトが瞬間的に表示されることがあります
- 突然スクリーンが暗くなってしまう現象が発生しています。ビデオオプションのトーンマッピングをオフにすることで一時的に回避することが可能です
- 出資特典やアドオンストアで購入したアイテムにはテクニカルサポートが適用されません。サポートの開始は早くとも今年の後半からになるでしょう。
- Unity 5へのアップデートの影響により、一部のオブジェクトのテクスチャやライティングがおかしくなっている場合があります。
- 遠景の樹木のオブジェクトに白いアウトラインが表示されていることがあります。これは夜の時に特に目立つでしょう。
また、同様に夜の間だけ白い光の点がチラチラ表示される現象も報告されています。 - ワールドマップ上のいくつかの地点で地名を表示するスクロールラベルが表示されない箇所がありますが、実際その地点に近づけばシーンへ入ることが可能です
- 髪型のライティングエフェクトが正しく描画されていません。
- 肌のトーンが体の箇所ごとに違う色に見えることがあります。
- 建物内のオブジェクトのレンダリングを省略するシステムにより、バルコニー、ポーチ、テラスといった場所にある外観のオブジェクトまで描写がカットされています
- Unity 5エンジンのバグにより、マップ地形に光源による影の投影が描写されない現象がおこっています
- 武器を装備した状態で修理をおこなうと、武器アイテムが消失してしまう問題が発生しています
- Altキーによるキーバインドが機能していません
- Unity 5エンジンのバグにより、遠景にあるはずのオブジェクトが手前に見えるように表示されてしまうことがあります
- Spectral MinesとGraff Gem Minesに鉱石資源のノードが存在しません(R17で修正予定)
March 27, 2015
Build Number 248:
修正点:
- Fix for attack speed buff to correct the bad math that was allowing 1 attack per frame!
- Fix for sparkly desert bushes
- Minor fixes to dialog in Soltown and Necropolis (from forums)
- Duke Founder Keep stairs should be easier to climb
- Lessened overdone bloom effect in sunlit rooms in Necropolis
- Fixed “merchant skirt” asset typo
- Lord British birthday cake no longer is as bright as a super nova
- Fixed chain mail gear sparkles and color adjustment
- Fixed not being able to use chat/hotkeys/zoom while sitting or doing other interactives
- Top of village arena ladder no longer makes player off-kilter
- Added Sooty Bark to the Maple Wood Loot Bundle
- Removing a spammy message that is not needed for adding Focus
- Changed Arrow Crafting recipe to result in 100 arrows instead of 10-quick fix that helps the monteary cost of arrows
- Added camera shake back to earthquake
- Don’t automatically open the chat window for system messages in some cases (ex. harvesting)
- Fixed hotbar lockout when interacting with multiple resource nodes.
- Fixed brightness/glowing on male mohawk and dreadlocks.
- Fixed sparkling epic cloth leggings.
- Doubled the length of healing rain from 10 to 20 seconds.
- Attempted fix for being stuck in combat
- 攻撃速度のバグを修正。
- 荒野の植物に光の玉が表示されていた問題を修正
- Soltownとネクロポリスでの会話ダイアログにマイナーな修正
- Duke Founder Keepの階段が上りやすくなりました
- ネクロポリス内の部屋で太陽のライティングエフェクトが過剰になっていた問題を修正
- Merchant skirtのアイテム名のタイポを修正
- ロード・ブリティッシュのバースデーケーキが超新星のごとき輝きを放っていた問題を修正
- チェインメイルに発生していた光の玉の問題を修正。色のバランスも調整しました。
- 座った状態や他のオブジェクトにアクセスしている時、チャットやホットキーが反応しなかった問題を修正
- Village Arenaのはしごの上で足を踏み外してしまう問題を修正
- メイプルウッドのリソースノードからSooty Bark(黒く変色した木皮。カエデ特有の病気らしいです)が採取可能に
- Focus回復時のログメッセージを表示しないよう修正
- 今までの10本の矢を作るのに掛かるコストで100本の矢を作れるように修正
- アースクエイク時に揺れのカメラエフェクトを追加
- 特定のアクションを起こしたときに自動的にチャットウインドウを開いてしまう問題の修正(資源採集時など)
- 複数のリソースノードに同時にアクセスしたときにホットバーが反応しなくなってしまう問題の修正
- 男性の髪型のモヒカンやドレッドロックの輝度が過剰だった問題を修正
- 布製の下半身防具で光りの玉が表示されていた問題を修正
- Healing rainの効果時間を10秒から20秒に
- 戦闘時に入力を受け付けなくなってしまう問題の修正
既知の問題:
- Some scenes are too dark at night (ex. Obsidian Keep)
- Overly bloomed visuals in places (ex. Necropolis)
- Some assets create flash bulb like sparks on screen
- The screen may go dark unexpectedly in some cases. If this occurs, you can open the video options and turn off Tone Mapping as a temporary fix.
- Many pledge, add on, and stretch goal items have not yet been built and/or do not yet have tech support. These will not be complete until later this year
- The update to Unity 5 caused a host of general texture and lighting related issues, and not all of these have been resolved.
- Distant tree billboards may have a white outline that is especially noticeable at night, and some trees may shimmer with white at night.
- Some scenes in the new Novia overworld are missing visible name scrolls, though they can still be entered and explored.
- Hair is not responding to light correctly
- Skin tone will sometimes not match properly on different parts of the body
- Interior Player House culling system also culls objects on balconies, porches, roof, etc.
- Unity 5 engine bug: Terrain is not accepting shadow casting lights and terrain lighting shows up on grid vs. radius
- Can’t use skills after being interrupted when harvesting
- Repairing Weapons While Equipped Makes them Disappear
- ALT key can no longer be bound. This was necessary to re-enable quick self cast with ALT
- Unity 5 Engine Bug: Objects in the foreground sort incorrectly against objects in the distance like trees and the horizon
- Spectral Mines and Graf Gem Mines do not have metal ore nodes (will be fixed in R17)
- 一部のシーン(オブシダンキープなど)の明るさが暗すぎることがあります
- シーンの所々で(ネクロポリスなど)でブルーム(光沢のエフェクト)が過剰に掛かっていることがあります
- いくつかのゲーム内アセット(オブジェクト)で、光の玉のようなエフェクトが瞬間的に表示されることがあります
- 突然スクリーンが暗くなってしまう現象が発生しています。ビデオオプションのトーンマッピングをオフにすることで一時的に回避することが可能です
- 出資特典やアドオンストアで購入したアイテムにはテクニカルサポートが適用されません。サポートの開始は早くとも今年の後半からになるでしょう。
- Unity 5へのアップデートの影響により、一部のオブジェクトのテクスチャやライティングがおかしくなっている場合があります。
- 遠景の樹木のオブジェクトに白いアウトラインが表示されていることがあります。これは夜の時に特に目立つでしょう。
また、同様に夜の間だけ白い光の点がチラチラ表示される現象も報告されています。 - ワールドマップ上のいくつかの地点で地名を表示するスクロールラベルが表示されない箇所がありますが、実際その地点に近づけばシーンへ入ることが可能です
- 髪型のライティングエフェクトが正しく描画されていません。
- 肌のトーンが体の箇所ごとに違う色に見えることがあります。
- 建物内のオブジェクトのレンダリングを省略するシステムにより、バルコニー、ポーチ、テラスといった場所にある外観のオブジェクトまで描写がカットされています
- Unity 5エンジンのバグにより、マップ地形に光源による影の投影が描写されない現象がおこっています
- 資源の収穫を中断した後、スキルが使用できなくなってしまう問題が発生しています
- 武器を装備した状態で修理をおこなうと、武器アイテムが消失してしまう問題が発生しています
- Altキーによるキーバインドが機能していません
- Unity 5エンジンのバグにより、遠景にあるはずのオブジェクトが手前に見えるように表示されてしまうことがあります
- Spectral MinesとGraff Gem Minesに鉱石資源のノードが存在しません(R17で修正予定)
Build Number 246: 11:15 AM
修正点:
- Fixed sparkly trees in Obsidian Keep, Vertas, and Brightbone
- Fix for NPC movement hitching in cities
- Necropolis doors locked now
- Fixed flashbulb effect on small orange tree in Ardoris
- Moved Necropolis Barrens exit-to-Novia landing over one hex so that players do not float above mountain
- Fix for switches that open gates, portcullises, doors, etc.
- Fixed sparks on Lords cloak
- Made it so that standard focus regen doesn’t show up in combat log
- Fixed materials on all founder/royal founder cloth wearables ? sparkle fixing
- Fixed missing male dreads half-hair so dreads now show properly when wearing hats
- Set healing spells to scale similiar to damage spells via intelligence and level increase effectiveness
- NPCs will no longer lock up when asked to open a vendor window while they already have one open.
- “Village Cave 5-Story Basement” deed, picker, and compass now display as “Village Mine 5-Story Basement” (as per website listing)
- Fixes for white pixels on edges of 3 swamp plants
- Set non-combat pets to Friendly-to-all so they cannot be attacked
- Fixed sparkling helmets
- Fixed Slime nameplates not billboarding in Necropolis
- Fixed issue where body disappears while harvesting / looting would break interactions
- Fixed materials for chainmail gear ? to fix sparkles
- Oracle screen set to not move under any circumstances to fix mangled Oracle the confirmatories in Kingsport and Adoris
- There is now an option to enable internal item culling on plots (player only for the time being… other properties will be culled down the road as well)
- Remove default shader setting on new materials.
- Fixed materials for all cloth gear ? to fix sparkles
- Removed floor of greenhouse so items can now be placed inside
- Removed hay from floors of stables so items can be placed in those areas
- Fixed missing flagpoles on pennants
- Obsidian Keep, Vertas, and Brightboneの樹木に光の玉のエフェクトが表示されていた問題の修正
- 街中のNPCの動作がスムーズになりました
- ネクロポリスのドアがロックされるようになっています
- Ardorisにあるオレンジの木に光の玉のエフェクトが表示されていた問題の修正
- Necropolis BarrensからNoviaのワールドマップに出た際に、出現場所をあるヘックスに限定しました。これにより空中浮遊してしまう現象を回避することができます
- ゲート、落し門、ドアなどのスイッチが正しく動作するようになりました
- Lords Cloakに光の玉が発生していた問題を修正
- 戦闘ログにfocusの自然回復量を表示しないように修正(?)
- 出資特典のクロス製の装備品に光の玉が表示されないように修正
- 帽子を装備したときに男性アバタールのドレッドヘアが消失していた問題の修正
- 攻撃魔法のダメージ量と同じく、ヒーリングスペルの回復量がレベルとINT値に比例するように修正
- 一人の商人NPCに対し、複数のPCがトレードウインドウを開くとNPCが反応しなくなってしまう問題の修正
- Village Cave 5-Story BasementのDEED、コンパス上での地名表示がVillage Mine 5-Story Basementへ変更。Webでの表記と同じになりました。
- 湿原にある3種類の植物に白いドットが表示されていた問題を修正
- 非戦闘用ペットの属性を変更し、ペットが攻撃されることがなくなりました
- ヘルメット装備に光の玉が表示されていた問題を修正
- ネクロポリスのスライムに名前が表示されていなかった問題の修正
- ルート中にその死体が消えると、シーン中のオブジェクトにアクセスができなくなってしまう問題を修正
- チェインメイルに光の玉が表示されていた問題を修正
- オラクルのスクリーンがの表示がおかしくなってしまうことがある問題を修正
- オプション設定にハウス内にあるアイテムの表示を省略する項目を追加。しかし当面は自分の家のアイテムだけ表示を省略します。将来的に他のプレイヤーの家のアイテムの表示を省略することも可能になります
- 新しいアイテムに設定されているデフォルトのシェーダー設定を削除
- すべての布製のアーマーに光の玉が表示されている問題を修正
- 温室の床を撤去。内部にアイテムを設置できるようになりました
- 厩舎の床にある飼い葉を撤去。内部にアイテムを設置できるようになりました
- フラグポールのポール部分が見えるようになりました
既知の問題:
- Some scenes are too dark at night (ex. Obsidian Keep)
- Overly bloomed visuals in places (ex. Necropolis)
- Some assets create flash bulb like sparks on screen
- The screen may go dark unexpectedly in some cases. If this occurs, you can open the video options and turn off Tone Mapping as a temporary fix.
- Many pledge, add on, and stretch goal items have not yet been built and/or do not yet have tech support. These will not be complete until later this year
- The update to Unity 5 caused a host of general texture and lighting related issues, and not all of these have been resolved.
- Distant tree billboards may have a white outline that is especially noticeable at night, and some trees may shimmer with white at night.
- Some scenes in the new Novia overworld are missing visible name scrolls, though they can still be entered and explored.
- Hair is not responding to light correctly
- Skin tone will sometimes not match properly on different parts of the body
- Interior Player House culling system also culls objects on balconies, porches, roof, etc.
- Unity 5 engine bug: Terrain is not accepting shadow casting lights and terrain lighting shows up on grid vs. radius
- Can’t use skills after being interrupted when harvesting
- Repairing Weapons While Equipped Makes them Disappear
- ALT key can no longer be bound. This was necessary to re-enable quick self cast with ALT
- Unity 5 Engine Bug: Objects in the foreground sort incorrectly against objects in the distance like trees and the horizon
- Portcullises and Gates (anything with a switch to open) are broken randomly throughout the game
- Spectral Mines and Graf Gem Mines do not have metal ore nodes (will be fixed in R17)
- Cannot do any interactions while sitting (except chatting)
- 一部のシーン(オブシダンキープなど)の明るさが暗すぎることがあります
- シーンの所々で(ネクロポリスなど)でブルーム(光沢のエフェクト)が過剰に掛かっていることがあります
- いくつかのゲーム内アセット(オブジェクト)で、光の玉のようなエフェクトが瞬間的に表示されることがあります
- 突然スクリーンが暗くなってしまう現象が発生しています。ビデオオプションのトーンマッピングをオフにすることで一時的に回避することが可能です
- 出資特典やアドオンストアで購入したアイテムにはテクニカルサポートが適用されません。サポートの開始は早くとも今年の後半からになるでしょう。
- Unity 5へのアップデートの影響により、一部のオブジェクトのテクスチャやライティングがおかしくなっている場合があります。
- 遠景の樹木のオブジェクトに白いアウトラインが表示されていることがあります。これは夜の時に特に目立つでしょう。
また、同様に夜の間だけ白い光の点がチラチラ表示される現象も報告されています。 - ワールドマップ上のいくつかの地点で地名を表示するスクロールラベルが表示されない箇所がありますが、実際その地点に近づけばシーンへ入ることが可能です
- 髪型のライティングエフェクトが正しく描画されていません。
- 肌のトーンが体の箇所ごとに違う色に見えることがあります。
- 建物内のオブジェクトのレンダリングを省略するシステムにより、バルコニー、ポーチ、テラスといった場所にある外観のオブジェクトまで描写がカットされています
- Unity 5エンジンのバグにより、マップ地形に光源による影の投影が描写されない現象がおこっています
- 資源の収穫を中断した後、スキルが使用できなくなってしまう問題が発生しています
- 武器を装備した状態で修理をおこなうと、武器アイテムが消失してしまう問題が発生しています
- Altキーによるキーバインドが機能していません
- Unity 5エンジンのバグにより、遠景にあるはずのオブジェクトが手前に見えるように表示されてしまうことがあります
- ゲーム中の落し門の開閉スイッチがランダムで機能しないことがあります
- Spectral MinesとGraff Gem Minesに鉱石資源のノードが存在しません(R17で修正予定)
- イスに座っている時はチャット以外のアクションを行うことができません
March 26, 2015
Build Number 245: 7:10 PM
修正点:
- More lighting fixes for scenes including Necropolis Entrance, Obsidian Keep, etc.
- Fixed the lack of collision on main doors to the Necropolis
- Decreasing the saturation of the fill lights in Solania
- Moved Anti-aliasing script around in the execution order to (hopefully) fix the black screen issue some were seeing in the tonemapping.
- Fern transparency issue fixed
- Windmills decorations can now only be placed outdoors
- Changed shader on Tree Curtains and dialed settings so that they are not as dark as before
- Reduced random encounter chance by 50%
- Material fixes for city walls
- Fixed issues with not being able to walk under small Necropolis bridges
- Fixed items in basements being invisible
- Removed collision from non-combat pets so they do not slow you down when you collide with them
- Hid damaged states on Ardoris vases to resolve z-fighting issues until interactivity is set up properly
- Dead reckoning improvements to improve synch issues between players
- Added remaining events to R16 events book
- Fix for Portcullis switches
- Fixed some sparkly leaves on trees in Ardoris
- Light Spell now casts shadows (which won’t show up on terrain, see below)
- Ardoris vases no longer have a seam
- Fixed some sorting issues in Solania
- Fixed missing Rowhouse texture
- Fixed loading directly onto a plot and having invisible items inside the house
- Increased chat bubble distance on overworld
- You can now chat while seated
- Bentley’s still can no longer be interacted with (which fixes some folks getting stuck when interacting with it)
- Owl’s Head guild registrar once again recognizes guild names.
- Old tour guide removed from North Grunvald Barrens
- Fixed all sparkling Kobolds and Skeletons
- Tour guide in Necropolis Barrens no longer references Tower of the Shuttered Eye in his progress message
- Fixed basement endless teleport loop issue
- ネクロポリスの地上部分やオブシダンキープのライティング設定を修正しました
- ネクロポリスのメインドアに当たり判定を設定しました
- Solaniaのシーンの補助光量を低下させました
- アンチエイリアシング周りのスクリプトを修正しました。これによりトーンマッピングをONにしたさいの画面のブラックアウト現象をfixできたと思います
- シダ植物の透過性の問題を修正
- 風車のデコレーションは野外にのみ設置可能になりました
- ツリーカーテンのシェーダー設定を再調整。以前よりも明るさが増すようになりました
- ランダムエンカウントの確率を50%下げました
- 街のカベのゲーム素材を修正
- ネクロポリスにある橋の下を通り抜けられなかった問題を修正
- 地下室のアイテムが見えるようになりました
- 非戦闘ペットの当たり判定を無くし、スムーズに通り抜けられるようになりました
- Ardorisにある花瓶を破壊した時に、戦闘状態が解除されてしまう問題の修正(?)
- プレイヤー間のデータ同期の向上により、最短ルート検索の精度も向上しました
- R16のイベントブックに新しいイベント項目を追加
- 落し門のスイッチを修正
- Ardorisの樹木の葉に光の玉のようなエフェクトが発生していた問題の修正
- ライトのスペルの光源によりオブジェクトに影が発生するようになりました(地形には影は生成されません)
- Ardorisの花瓶の継ぎ目を修正
- Solaniaでのソーティング(?)の問題を修正
- 連棟住宅のテクスチャが表示されていなかった問題の修正
- 土地内のオクジェクトのデータ読み込みを修正。家の中にあるアイテムが不可視状態になってしまう問題を修正しました
- イスに座った状態でもチャットが可能に
- Bentleyとの会話中に相手が反応しなくなってしまう問題を修正
- オウルズヘッドのギルド承認NPCはギルドの名前を認識するようになりました
- North Grunvald BarrensのツアーガイドNPCを削除しました
- コボルドやスケルトンに光の玉のようなエフェクトが表示されていたのを修正
- Necropolis Barrensのツアーガイドがprogressのワードを尋ねられた時にTower of the Shuttered Eyeの場所を言うことはなくなりました(今回のツアークエストには含まれていない場所です)
- 地下室でテレポートがループしてしまう問題の修正
既知の問題:
- Some scenes are too dark at night (ex. Obsidian Keep)
- Overly bloomed visuals in places (ex. Necropolis)
- Some assets create flash bulb like sparks on screen
- The screen may go dark unexpectedly in some cases. If this occurs, you can open the video options and turn off Tone Mapping as a temporary fix.
- Many pledge, add on, and stretch goal items have not yet been built and/or do not yet have tech support. These will not be complete until later this year
- The update to Unity 5 caused a host of general texture and lighting related issues, and not all of these have been resolved.
- Distant tree billboards may have a white outline that is especially noticeable at night, and some trees may shimmer with white at night.
- Some scenes in the new Novia overworld are missing visible name scrolls, though they can still be entered and explored.
- Hair is not responding to light correctly
- Skin tone will sometimes not match properly on different parts of the body
- Interior Player House culling system also culls objects on balconies, porches, roof, etc.
- Unity 5 engine bug: Terrain is not accepting shadow casting lights and terrain lighting shows up on grid vs. radius
- Can’t use skills after being interrupted when harvesting
- Repairing Weapons While Equipped Makes them Disappear
- ALT key can no longer be bound. This was necessary to re-enable quick self cast with ALT
- Unity 5 Engine Bug: Objects in the foreground sort incorrectly against objects in the distance like trees and the horizon
- Portcullises are broken randomly throughout the game
- Spectral Mines and Graf Gem Mines do not have metal ore nodes (will be fixed in R17)
- Cannot do any interactions while sitting (except chatting)
- 一部のシーン(オブシダンキープなど)の明るさが暗すぎることがあります
- シーンの所々で(ネクロポリスなど)でブルーム(光沢のエフェクト)が過剰に掛かっていることがあります
- いくつかのゲーム内アセット(オブジェクト)で、光の玉のようなエフェクトが瞬間的に表示されることがあります
- 突然スクリーンが暗くなってしまう現象が発生しています。ビデオオプションのトーンマッピングをオフにすることで一時的に回避することが可能です
- 出資特典やアドオンストアで購入したアイテムにはテクニカルサポートが適用されません。サポートの開始は早くとも今年の後半からになるでしょう。
- Unity 5へのアップデートの影響により、一部のオブジェクトのテクスチャやライティングがおかしくなっている場合があります。
- 遠景の樹木のオブジェクトに白いアウトラインが表示されていることがあります。これは夜の時に特に目立つでしょう。
また、同様に夜の間だけ白い光の点がチラチラ表示される現象も報告されています。 - ワールドマップ上のいくつかの地点で地名を表示するスクロールラベルが表示されない箇所がありますが、実際その地点に近づけばシーンへ入ることが可能です
- 髪型のライティングエフェクトが正しく描画されていません。
- 肌のトーンが体の箇所ごとに違う色に見えることがあります。
- 建物内のオブジェクトのレンダリングを省略するシステムにより、バルコニー、ポーチ、テラスといった場所にある外観のオブジェクトまで描写がカットされています
- Unity 5エンジンのバグにより、マップ地形に光源による影の投影が描写されない現象がおこっています
- 資源の収穫を中断した後、スキルが使用できなくなってしまう問題が発生しています
- 武器を装備した状態で修理をおこなうと、武器アイテムが消失してしまう問題が発生しています
- Altキーによるキーバインドが機能していません
- Unity 5エンジンのバグにより、遠景にあるはずのオブジェクトが手前に見えるように表示されてしまうことがあります
- ゲーム中の落し門の開閉スイッチがランダムで機能しないことがあります
- Spectral MinesとGraff Gem Minesに鉱石資源のノードが存在しません(R17で修正予定)
- イスに座っている時はチャット以外のアクションを行うことができません
Build Number 241: 1:00 PM
修正点:
- Targeted AOE Spells like Fireball now work again
- Fixed Necropolis scene exits so they put you in the proper location on Novia Overworld
- Added Rabbit calls to game
- Added innkeeper shopkeeper vendor list for barmaid in Soltown
- Adjusted Wolf weapon range based on creature size
- Adjusted creature melee weapon range to reduce their max attack distance
- Capped bottom of wedding dress
- Celestis Sewers now have the correct display name of “Soltown Sewers”
- Changing Spectral Mines tour guide journal entry so that it is different from last month’s and thus will save for every character (from forums)
- Weight no longer displays as “-0″ when inventory is empty
- ALT now works again for quick cast to target self
- Necropolis door no longer selects everything around it when selected
- Fixed flash bulb like sparkles on Crowns (Duke, Darkstarr, Baron), Epic Cloth Gear, Kobolds (warrior, archer, and mage), Cloaks (Lord and Knight)
- Fixed material of “Wrasse Egg”
- Fixed LOD issue with 4 Story Blue Roof Row House that was making it shimmer
- Flavor text for if someone confronts Bentley the bootlegger in Soltown with his ledger. (suggested in forums)
- Fixed home decoration torches that had the light way off center
- Fixed issue in Necropolis Barrens that was making scene dark suddenly whenever a player went into the tunnel
- You can now swim in a few places in the Necropolis
- Most trees and foliage should no longer have white spots on them
- Reduced range of PvP towers, it was hitting the middle of the arena
- Removed old crypt and replaced with new
- Removed spec from conifer trees to eliminate silvery nighttime appearance
- Earthquake damage increased
- Fixed stuck spot on 4 story stucco Row House
- Set Skinning Difficulty and XP on skinnable creatures-these were previously all set to diff:0 xp:50, now they are set based on the creature difficulty
- Setup locked spirit doors in Necropolis
- Should no longer float in the air when leaving Savrenoc Stronghold
- Lanterns should now look correct when on / off
- Fixed label text for under/overbite slider in character creation
- Fixed lighting in several scenes to fix darkness issues
- Necropolis entrance map now called Necropolis Barrens
- 範囲攻撃魔法が機能するようになりました
- ネクロポリスを出た時にNovia大陸のワールドマップにでるように修正
- ウサギを召喚するRabbit Callをゲーム内に実装しました
- SoltownのバーメイドのNPCの販売リストに宿屋や雑貨店で扱っているアイテムを追加
- オオカミが行う攻撃の判定を体の大きさに合ったものに変更
- 近接攻撃を行うNPCは、攻撃の届くギリギリの範囲から攻撃するように変更(ポールアームを使う盗賊などは、片手剣の範囲外から攻撃できるように)
- ウェディングドレスのスソの長さを修正
- Soltown SewersがCelestis Sewersと表示されていた問題の修正
- Spectral Minesのツアーガイドの位置を変更
- インベントリが空の状態のときに所持重量が-0と表記されていた問題の修正
- Altキーによるセルフターゲット機能が復活しました
- ネクロポリスのドアのターゲットフレームが正しく表示されるようになりました
- Duke、Darkstarr、Baronのクラウンや、Epic Cloth装備、コボルドのキャラクターに丸い光が表示されていたバグを修正
- 素材アイテムWrasse Eggの修正
- 4 Story Blue Roof RowがLODによってチラチラ光ることがある問題の修正
- SoltownのNPC、Bentleyのイベントの会話をより趣きのあるものに変更
- デコレート用のトーチの光点が中心部よりズレていた問題を修正
- ネクロポリスの地上部分で、トンネル部分に差し掛かった時に急に画面が暗くなってしまう問題を修正
- ネクロポリスに泳ぐことが可能な場所を設けました
- 樹木や植物の白いチラチラの大部分を修正しました
- PvPエリアにあるタワーの攻撃範囲を修正。以前はアリーナの半分程度の射程をもっていました
- 地下墓地のマップを新しいものに変更
- 夜間に針葉樹に発生していた白いチラチラを除去
- アースクエイクのスキルのダメージをアップ
- 4 story stucco Row Houseのスタックポイントを修正
- 動物の解体に難易度を導入し、それぞれの動物ごとに異なった難易度とEXPを設定しました
- ネクロポリスに霊的な力でロックされたドアを設置
- Savrenoc Strongholdのマップから出た際に空中に浮いてしまう問題を修正
- ランタンのON/OFFが正しく機能するように
- いくつかのシーンで画面が暗くなりすぎていた問題を修正
- Necropolis entranceの呼称をNecropolis Barrensに変更
既知の問題:
- Some scenes are too dark at night (ex. Obsidian Keep)
- Owl’s Head Portcullis switch broken
- Overly bloomed visuals in places (ex. Necropolis)
- Some assets create flash bulb like sparks on screen
- Town Criers incorrectly say there are open lots when there are not
- Various underground scene entrances/exits have incorrect labels
- The screen may go dark unexpectedly in some cases. If this occurs, you can open the video options and turn off Tone Mapping as a temporary fix.
- Many pledge, add on, and stretch goal items have not yet been built and/or do not yet have tech support. These will not be complete until later this year
- The update to Unity 5 caused a host of general texture and lighting related issues, and not all of these have been resolved.
- Distant tree billboards may have a white outline that is especially noticeable at night, and some trees may shimmer with white at night.
- Some scenes in the new Novia overworld are missing visible name scrolls, though they can still be entered and explored.
- Hair is not responding to light correctly
- Skin tone will sometimes not match properly on different parts of the body
- Interior Player House culling system also culls objects on balconies, porches, roof, etc.
- Unity 5 engine bug: Terrain is not accepting shadow casting lights and terrain lighting shows up on grid vs. radius
- Basements are full of invisible objects and/or are empty of deco objects placed there
- Can’t use skills after being interrupted when harvesting
- Repairing Weapons While Equipped Makes them Disappear
- ALT key can no longer be bound. This was necessary to re-enable quick self cast with ALT
- Unity 5 Engine Bug: Objects in the foreground sort incorrectly against objects in the distance like trees and the horizon
- Portcullises are broken randomly throughout the game
- 一部のシーン(オブシダンキープなど)の明るさが暗すぎることがあります
- オウルズヘッドの落し門のスイッチの機能が壊れています
- シーンの所々で(ネクロポリスなど)でブルーム(光沢のエフェクト)が過剰に掛かっていることがあります
- いくつかのゲーム内アセット(オブジェクト)で、光の玉のようなエフェクトが瞬間的に表示されることがあります
- タウンクライヤーが空いている土地数を正しく報告してくれない現象が発生しています
- 地下シーンにある出入り口地点のラベル表示(ツールチップ)の内容におかしいものがあります
- 突然スクリーンが暗くなってしまう現象が発生しています。ビデオオプションのトーンマッピングをオフにすることで一時的に回避することが可能です
- 出資特典やアドオンストアで購入したアイテムにはテクニカルサポートが適用されません。サポートの開始は早くとも今年の後半からになるでしょう。
- Unity 5へのアップデートの影響により、一部のオブジェクトのテクスチャやライティングがおかしくなっている場合があります。
- 遠景の樹木のオブジェクトに白いアウトラインが表示されていることがあります。これは夜の時に特に目立つでしょう。
また、同様に夜の間だけ白い光の点がチラチラ表示される現象も報告されています。 - ワールドマップ上のいくつかの地点で地名を表示するスクロールラベルが表示されない箇所がありますが、実際その地点に近づけばシーンへ入ることが可能です
- 髪型のライティングエフェクトが正しく描画されていません。
- 肌のトーンが体の箇所ごとに違う色に見えることがあります。
- 建物内のオブジェクトのレンダリングを省略するシステムにより、バルコニー、ポーチ、テラスといった場所にある外観のオブジェクトまで描写がカットされています
- Unity 5エンジンのバグにより、マップ地形に光源による影の投影が描写されない現象がおこっています
- 地下室内のアイテムが不可視状態になる問題が発生しています
- 資源の収穫を中断した後、スキルが使用できなくなってしまう問題が発生しています
- 武器を装備した状態で修理をおこなうと、武器アイテムが消失してしまう問題が発生しています
- Altキーによるキーバインドが機能していません
- Unity 5エンジンのバグにより、遠景にあるはずのオブジェクトが手前に見えるように表示されてしまうことがあります
- ゲーム中の落し門の開閉スイッチがランダムで機能しないことがあります
Build Number 239: 10:30 AM
既知の問題:
- Targeted AOE Spells like Fireball do not function
- Some scenes are too dark at night (ex. Obsidian Keep)
- Owl’s Head Portcullis switch broken
- Overly bloomed visuals in places (ex. Necropolis)
- Some assets create flash bulb like sparks on screen
- ALT key no longer works for casting spells on self (without switching target)
- Various scene exits go to Vale vs Novia (ex. Necropolis Barrens)
- Various scene exits put players floating up in the air in the Novia overworld (ex. Necropolis Barrens)
- Necropolis Barrens (aka the Necropolis entrance scene) is currently called Necropolis (making it identically named to the dungeon)
- Town Criers incorrectly say there are open lots when there are not
- Trees and plants have white spots on them
- Various underground scene entrances/exits have incorrect labels
- There is a crypt with temporary text on the outside in a few maps
- The screen may go dark unexpectedly in some cases. If this occurs, you can open the video options and turn off Tone Mapping as a temporary fix.
- Many pledge, add on, and stretch goal items have not yet been built and/or do not yet have tech support. These will not be complete until later this year
- The update to Unity 5 caused a host of general texture and lighting related issues, and not all of these have been resolved.
- Distant tree billboards may have a white outline that is especially noticeable at night, and some trees may shimmer with white at night.
- Some scenes in the new Novia overworld are missing visible name scrolls, though they can still be entered and explored.
- Hair is not responding to light correctly
- Skin tone will sometimes not match properly on different parts of the body
- Interior Player House culling system also culls objects on balconies, porches, roof, etc.
- Unity 5 engine bug: Terrain is not accepting shadow casting lights and terrain lighting shows up on grid vs. radius
- Basements are full of invisible objects and/or are empty of deco objects placed there
- Repairing Weapons While Equipped Makes them Disappear
- ALT key can no longer be bound. This was necessary to re-enable quick self cast with ALT
- Unity 5 Engine Bug: Objects in the foreground sort incorrectly against objects in the distance like trees and the horizon
- Portcullises are broken randomly throughout the game
- ファイアボールなどの範囲攻撃魔法が機能しません
- 一部のシーン(オブシダンキープなど)の明るさが暗すぎることがあります
- オウルズヘッドの落し門のスイッチの機能が壊れています
- シーンの所々で(ネクロポリスなど)でブルーム(光沢のエフェクト)が過剰に掛かっていることがあります
- いくつかのゲーム内アセット(オブジェクト)で、光の玉のようなエフェクトが瞬間的に表示されることがあります
- 魔法使用時にALTキーで自分にターゲットを取ることができない現象が発生しています
- 一部のシーン(ネクロポリスの地上部など)の出口がNoviaでなくValeに設定されています
- 一部のシーンからワールドマップに出たときに、プレイヤーが空中に浮いてしまうことがあります
- ネクロポリスの地上部の名称を"ネクロポリス"に統一しました
- タウンクライヤーが空いている土地数を正しく報告してくれない現象が発生しています
- 樹木や植物に白い点のようなものが表示されてしまうことがあります
- 地下のシーンへのラベル表示の内容におかしいものがあります
- 地下墓地のマップ内で暫定的にテキストを表示している箇所があります
- 突然スクリーンが暗くなってしまう現象が発生しています。ビデオオプションのトーンマッピングをオフにすることで一時的に回避することが可能です
- 出資特典やアドオンストアで購入したアイテムにはテクニカルサポートが適用されません。サポートの開始は早くとも今年の後半からになるでしょう。
- Unity 5へのアップデートの影響により、一部のオブジェクトのテクスチャやライティングがおかしくなっている場合があります。
- 遠景の樹木のオブジェクトに白いアウトラインが表示されていることがあります。これは夜の時に特に目立つでしょう。
また、同様に夜の間だけ白い光の点がチラチラ表示される現象も報告されています。 - ワールドマップ上のいくつかの地点で地名を表示するスクロールラベルが表示されない箇所がありますが、実際その地点に近づけばシーンへ入ることが可能です
- 髪型のライティングエフェクトが正しく描画されていません。
- 肌のトーンが体の箇所ごとに違う色に見えることがあります。
- 建物内のオブジェクトのレンダリングを省略するシステムにより、バルコニー、ポーチ、テラスといった場所にある外観のオブジェクトまで描写がカットされています
- Unity 5エンジンのバグにより、マップ地形に光源による影の投影が描写されない現象がおこっています
- 地下室内のアイテムが不可視状態になる問題が発生しています
- 武器を装備した状態で修理をおこなうと、武器アイテムが消失してしまう問題が発生しています
- Altキーによるキーバインドが機能していません
- Unity 5エンジンのバグにより、遠景にあるはずのオブジェクトが手前に見えるように表示されてしまうことがあります
- ゲーム中の落し門の開閉スイッチが機能しないことがあります
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